1. nap Budapest, Magas-Tátra Nemzeti Park, Kriván (2494 méter) csúcs, Budapest

Utunk budapesti indulással kb. 4-5 órát vesz igénybe, így valamikor a délelőtti órákban érkezünk meg a nemzeti park területére. Mai célunk a Kriván (2494 méter) csúcsának elérése lesz. A túra gyakorlott túrázóknak javasolt, mivel 8-9 óra meKépnetidőre és 1400 méter szintkülönbségre kell számítani.

Az út első szakasza megdöbbentő látványt nyújt majd, kopár domboldalak, gyökerestől kicsavart fenyők, mind a Képközelmúltban itt tomboló vihar mai napig szemmel látható következményei.

Magasabbra emelkedve már gyönyörű összefüggő Képfenyvesekben halad ösvényünk, mígnem a magasság növekedésével a terület évi átlag KépKépKépKépKépközéphőmérsékletének csökkenésével a növényzet is változik.

Lassan eltűnnek a fenyők és fokozatosan a törpe fenyves veszi uralma alá a tájat.  Lassan araszolgatunk felfelé az ösvényen, eltűnnek a törpe fenyvesek is, egyre kopárabbá válik a táj és ekkor feltűnik szemünk előtt a csúcs.

Közelinek tűnik ugyan, de sajnos még messze van. Először felkapaszkodunk a Pavlov gerincre, melyen először a Maly Kriván (2334 méter) csúcsát érjük el, majd a gerincen tovább emelkedve végre feljutunk a Kriván (2494 méter) csúcsára.

Sokat fáradtunk, hogy ide felérjünk ezért kár lenne lerohanni. Nem sietünk, leülünk, megnyugszunk, eszünk egy keveset, iszunk rá, majd körülnézünk, fotózunk, beszélgetünk.

A csúcsról két fantasztikus kárfülkére van rálátásunk,  melyekben két gyönyörű tengerszem a Nizné és a Krivanske Zelené található.

Ugyancsak  lélegzetelállító panoráma tárul elénk a Magas-Tátrára oly jellemző kitett, kristályos, a jégkorszak által kicsipkézett gerincekre és csúcsokra.

Lassan indulnunk kell, lefelé menet egy a térdek számára kellemesebb útvonalon megyünk le.

Ismét elérjük a törpe fenyőket, majd a fenyőerdőt, végül egy gyönyörű hegyi patak  mentén a késő délutáni órákban lejutunk a műútra, majd a parkolóba, ahol az autót hagytuk.

Mindenki  fáradt lesz az egész napos túra után, sokan elbóbiskolnak majd a hazaúton.

Várható érkezésünk Budapestre a késő esti, éjszakai órákra tehető. Szint: 1400 méter, menetidő: 8-9 óra.

hegyoldal.eoldal@gmail.com

A mappában található képek előnézete Magas-Tátra